logo

Bedden voor de gezondheidszorg zijn voorzien van de allernieuwste technologie. Ze omvatten een hele reeks verfijnde functies en zijn uitgerust met verschillende mechanische en elektronische componenten. Voor een probleemloos gebruik is regelmatig onderhoud vereist. Hierdoor is het ook mogelijk om ongewenste storingstijd te voorkomen en om de levensduur van de producten aanzienlijk te verlengen. Dat is de reden waarom we servicetrainingen aanbieden waardoor technici basiskennis of meer diepgaande kennis inzake het onderhoud van de producten voor gezondheidszorg verwerven.

Wat is er inbegrepen en voor wie is het bedoeld?

De aangeboden servicetraining omvat zowel theoretische als praktische onderdelen. Het doel is om de functies van onze producten onder de knie te krijgen en om op een praktische manier alle productdefecten te leren identificeren en herstellen, van basisserviceprocedures tot gecompliceerde. De servicetraining is bedoeld voor de servicetechnici van onze dochterondernemingen en servicepartners, maar ook voor het technisch personeel en de eindgebruikers, bijvoorbeeld biomedische technici werkzaam in een ziekenhuis.

Trainers

Alle trainers zijn ervaren servicetechnici en langdurige medewerkers van ons bedrijf die actief reparaties uitvoeren aan onze producten. De inhoud van de servicetraining is afgestemd op de behoeften van de deelnemers en wordt vooraf besproken. Servicetrainingen focussen altijd op specifieke productmodellen.

Er ligt een grote nadruk op de praktische toepassing van de kennis en op het vermogen om defecten te kunnen diagnosticeren en herstellen in reële situaties.

Na de servicetraining met succes te hebben afgerond, krijgen de deelnemers een certificering waarmee ze zijn geautoriseerd om serviceonderhoud uit te voeren aan de betreffende productmodellen die het onderwerp waren van de training.

Servicetrainingprogramma

Een servicetraining bestaat normaal uit volgende onderdelen:

  • Initiële test (evaluatie)

  • Productidentificatie

     

    Theoretisch deel, voorbeelden:

  • Kolomkalibratie

  • Kalibratie van schaalsystemen

  • Beschrijving van het elektronisch systeem

  • Belangrijkste functies van de controle-eenheid

  • Gewichtsevaluatie-eenheid enz.

  • Praktisch deel, voorbeelden:

  • Vervangen van mechanische onderdelen en elektrische componenten

  • Praktische test 'defectsimulatie' (identificatie en herstelling)

  • Praktische test 'puzzel' (installatie van ontbrekende accessoires voor de betreffende producten)

  • Praktische test 'periodiek preventief onderhoud'

  • Schriftelijke test

  • Discussie (installatie, levering van reserveonderdelen, ad-hoc-herstellingen, verwerken van schadeclaims enz.)

  • Webportaal voor partners (functies en gebruik), incl. toegang tot servicehandleidingen, servicevideo's en andere ondersteunende documentatie

  • Productierondleiding

  • Eindbeoordeling

  • Certificering