15-2-2017

Samen met negen andere producten werd tom2 genomineerd voor de finale van de MK Award in de categorie "Bouw en inrichting". Vertegenwoordigers uit het Duitse bedrijfsleven, o.a. van bvitg (IT in de zorg), BDIA (bond voor binnenhuisarchitecten), DGKH (vereniging voor ziekenhuishygiëne), fbmt (beroepsvereniging voor biomedische techniek) en het academisch ziekenhuis Heidelberg, vormden een meerkoppige jury die het bed kozen uit een grote groep deelnemers. De lezers van het vakblad kozen uit de genomineerde producten drie winnaars.

"Ons nieuwe bed voor kinderen in de kleuterleeftijd is niet alleen veilig, maar ook goed toegankelijk voor verplegend personeel. Daarnaast onderscheidt tom2 zich door een aantrekkelijk ontwerp met duidelijke lijnen, modern materiaal en frisse kleuren. We zijn blij dat de jury van de M&K Awards juist dit wisten te waarderen", reageert Uwe Deckert, hoofd marketing en productmanagement bij wissner-bosserhoff.

Nieuw bij de tom2 is vooral het unieke concept van de telescopische onrusthekken, die te allen tijde optimale toegang tot het patiëntje bieden. De onrusthekken kunnen in drie stappen versteld worden van 0 – 80 cm. In de laagste stand bevinden de hekken zich net onder de matras, zodat verplegend personeel ongehinderd toegang heeft tot de kleine patiënten. Op de middelste stand van 40 cm kan het kind goed om zich heen kijken, en op de hoogste stand van 80 cm garandeert een maximale bescherming tegen vallen.
De hoogteverstelling van het kinderbed gaat volledig elektrisch. Met behulp van de geïntegreerde bediening kan de hoogte van het bed, de inclinatie van de rugleuning en de Trendelenburg-positie ingesteld worden. De unieke hoogteverstelling door middel van gepatenteerde kolommenconstructie van 58 – 83 cm faciliteert een veilig verblijf van de patiënt en tegelijkertijd een ergonomische verpleeghouding.

Meer: http://www.wi-bo.nl/nl/cure/bedden/baby-en-kinderbedden/tom-2