7-10-2016

Als de grootste producent van hoogwaardige ziekenhuis- en verpleeghuisbedden van Europa biedt de LINET Group een breed assortiment bedden, therapiesystemen en inrichtingsconcepten alsmede uitgebreide serviceoplossingen voor ziekenhuizen, bejaarden- en verzorgingstehuizen aan. BORCAD Medical maakt het portfolio van de groep nu compleet met hoogwaardige nicheproducten in de segmenten bevallingsbedden, gynaecologische en dialysestoelen alsmede transportstoelen.

“Met deze strategische acquisitie versterken wij ons productportfolio en krijgen wij toegang tot nieuwe marktsegmenten”, zegt Zbyněk Frolík, bestuursvoorzitter van de LINET Group. “Wij zijn enthousiast over de overname en zien een groot groeipotentieel. BORCAD Medical heeft sinds de oprichting voor innovatieve en succesvolle high-end-producten gekozen. Als deze producten in de toekomst via het wereldwijde distributienetwerk van de LINET Group worden aangeboden, is een duurzame groei in de komende jaren gegarandeerd.”

“Onder het management van de LINET Group zullen nieuwe groeikansen voor BORCAD Medical ontstaan, zodat dit succesvolle bedrijf het volgende ontwikkelingsstadium zal bereiken”, vult Ivan Boruta, oprichter en een van de aandelenverkopers, aan.

BORCAD Medical zal als zelfstandig bedrijf binnen de LINET Group opereren. Het in het Tsjechische Fryčovice gevestigde BORCAD Medical telt momenteel ongeveer 75 medewerkers. Het bedrijf heeft een grote klantenkring in heel Europa.

De LINET Group is de grootste aanbieder van hoogwaardige ziekenhuis- en verpleeghuisbedden in Europa, die wereldwijd onder de merken wissner-bosserhoff en LINET worden verkocht. Het portfolio van het bedrijf omvat oplossingen voor de klinische acute en intensieve zorg, en voor de langdurige zorg en ouderenzorg. Met productievestigingen in Wickede (Ruhr) en in Slaný in de buurt van Praag, en met verkoopmaatschappijen in Europa, de Verenigde Staten, Mexico en Brazilië is de LINET Group in meer dan 100 landen actief met ruim 1300 medewerkers. In het boekjaar 2015-2016 behaalde de LINET Group SE een bruto-omzet van ca. 230 miljoen euro, vooral door de verkoop van ongeveer 90.000 hoogwaardige verpleeg- en ziekenhuisbedden.