15-12-2012

Erkan Sahin, directeur van wissner-bosserhoff Nederland en België, is heel blij met een heel bijzondere onderscheiding. Hij behoorde tot een van de drie finalisten die het Nederlandse netwerk "The Other Network" dit jaar voor de verkiezing van The Other Manager van 2012 had genomineerd. Met een vlammend slotpleidooi tijdens het feestelijke gala in Amsterdam wist hij de jury te overtuigen en eindigde hij op de tweede plaats. "The Other Network" is een multicultureel netwerk van succesvolle ondernemers, managers en professionals die geloven in de kracht van de interculturele veelzijdigheid. Het netwerk biedt zijn leden, waartoe onder andere ook Air France, KLM en de SNS Bank behoren, een zakelijk en sociaal platform dat zich met name richt op de culturele diversiteit op de voorgrond van de groeiende globalisering. Men heeft zich tot doel gesteld een zakenwereld te creëren die "kleurrijker" en veelzijdiger is. Hoogtepunt van dit werk is het gala van "The Other Network" dat al sinds 2005 elk jaar plaatsvindt. Daar worden de leden onderscheiden die zich in woord en daad bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor de missie van het netwerk. "De nominatie tot finalist voor The Other Manager van 2012 is een fantastische erkenning van mijn werk. Want één ding staat vast: economische successen en groei zijn zonder begrip voor internationale en dus multiculturele contexten gewoon niet meer realiseerbaar", aldus Erkan Sahin. "Het behalen van de tweede plek dit jaar heeft ook mijn persoonlijke ambitie geprikkeld, want er is nog groei naar boven mogelijk," verduidelijkte de directeur fijntjes. Ook in de media werd het thema in talrijke artikelen besproken. Met name het interview met de drie finalisten van "The Other Manager" met de Nederlandse zender Radio 5 op http://dichtbijnederland.ntr.nl/ is de moeite van het beluisteren waard.

Als internationaal actieve onderneming is de LINET Group SE trots op individuele medewerkers, zoals Erkan Sahin, die zich op buitengewone wijze inzetten voor interculturele en mondiale projecten.